Friday 25 November 2011

Views
       Disini saya ada sedikit perkongsian tentang kisah hidup saya. xcukup dengan stress assingment yg banyak..saya didatangkan dengan dugaan yang saya tidak sangka..yang dulu pernah berlaku dalam hidup saya, kini berlaku lagi.. hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa, sesungguhnya saya rasa tidak kuat untuk menghadapi semua ini.. jika dahulu saya pernah dikejutkan dengan berita yang kekasih saya akan berkahwin dengan orang lain. dan kali ini ia sekali lagi mengejutkan saya. saya terima semua ini sebab saya tahu semua ini mesti ada hikmah disebaliknya. cuma kadang-kadang saya terfikir, adakah saya ini memang tidak layak untuk bahagia??? kenapa nasib saya macam ni??? saya tahu semua persoalan ini tidak harus saya kemukakan..tapi itulah yang sering bermain difikiran saya.. 
      walaupun saya sangat merinduinya..saya cuba juga unutk kuat.. saya ingat kembali apa yang sahabat saya cakap pada saya.. "terima semua ini dengan redha dan fikir bahawa mungkin ada yang lebih baik yang saya akan jumpa suatu hari nanti". namun, peristiwa ini banyak memberi kesedaran kepada saya, mungkin kerana ketika saya bahagia saya lupa pada Dia yang memberi kebahagiaan kepada saya.. jarang sekali saya bersyukur pada dia, saya lalai,saya leka. sehinggalah Dia ambil semula kebahagiaan tersebut. jadi, sahabat semua....jangan kita terlalu taksub atau leka dengan sesuatu yang kita ada kerana ia boleh hilang dan pergi dari hidup kita.. sekali sekala bersyukurlah kepada-Nya tanda kita mengingatinya...:)


ingat sahabat...cinta & kasih sayang manusia hanyalah setitis jika dibandingkan dengan selautan cinta & kasih sayang Allah... sekiranya engkau kehilangan yang setitis itu, ia tidak akan menjejaskan kehidupanmu selagi yang selautan itu masih engkau miliki...kata2 untuk sarapanku pagi ini..:)




                                  

No comments:

Post a Comment